Maandelijks archief: mei 2016

Groente taartjes (muffins)

Deze taartjes zijn ook lekker als lunch en gemakkelijk mee te nemen naar je werk. Nodig: olie/allerlei stukjes groente, zoals: erwten/prei/knoflook/ui/tomaat/wortel/paprika/champignons/7 eieren/scheutje kokos of amandelmelk/peper en zout/kruiden naar smaak/1 eetlepel havermout/geraspte kaas. Hoe maak je het: vet de muffinvorm in … Lees verder

Geplaatst in Groente recepten | Reacties uitgeschakeld voor Groente taartjes (muffins)

Ontbijt muffins met appel en kaneel

Nodig: 125 gram havermout/1 banaan/2 eieren/150 ml (amandel) melk 2 tl kaneel/     75 gram rozijnen/3 appels/40 gram amandelen/40 gram walnoten Hoe maak je het: Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng de havermout, banaan, eieren, melk, kaneel en … Lees verder

Geplaatst in Brood en koekjes, Ontbijt | Reacties uitgeschakeld voor Ontbijt muffins met appel en kaneel

Sausen en dips

Onder deze link vind je allerlei soorten gezonde en zelfgemaakte dips en sausen knippen en plakken   https://www.gezondheidsnet.nl/sites/gezondheidsnet/files/sausendipgn.pdf

Geplaatst in Dressings - kruidenboter | Reacties uitgeschakeld voor Sausen en dips

Kerriesaus

Nodig: 1 tl kerriepoeder/1 eetl bloem/200 ml kokosmelk/1 tl sambal/1/2 kippenbouillontablet/halve mango/halve appel (of 1 hele mango of 1 hele appel) Zo maak je het: fruit de kerriepoeder en bloem ongeveer 2 minuten. Los de bouillontablet op in een klein … Lees verder

Geplaatst in Rijst gerechten | Reacties uitgeschakeld voor Kerriesaus

Geraspte appel

geraspte appel bevat pectine, pectine is gezond. Het staat bekend om de zeer gunstige werking op de spijsvertering. Dit recept brengt evenwicht in de darmen en is geschikt om als tussendoortje te nemen. Nodig: 1 appel/kaneel/kokossnippers of gemalen kokos Hoe … Lees verder

Geplaatst in Tussendoortjes | Reacties uitgeschakeld voor Geraspte appel

Smultoetje boordevol vezels en vitaminen

Mango pudding met gember, sinaasappel en citroengras Nodig: 2 middelgrote mango’s/1/2 tl. fijngesneden gemberwortel/1 stengel citroengras/1 sinaasappel/1tl. kokosolie/2 eetl. hennepzaad. Hoe maak je het: Schil de mango en snijd het vruchtvlees in middelgrote stukjes. Houd een paar blokjes apart voor … Lees verder

Geplaatst in Toetjes | Reacties uitgeschakeld voor Smultoetje boordevol vezels en vitaminen

Summertime (vezelrijk)

Deze smoothie is rijk aan vezels en onverzadigde vetzuren door de lijnzaad en daarom goed voor het cholesterol. Nodig: 200 ml kokoswater/1/2 banaan/1 appel/1 handvol rucola/klein stukje geschilde gemberwortel/2 thl. kaneel/1 eetl. lijnzaad Doe alles in de blender en smullen … Lees verder

Geplaatst in Smoothies | Reacties uitgeschakeld voor Summertime (vezelrijk)

Green Dream (vitamine shot)

Spinazie bevat meerdere goede stoffen, zo zorgt het ervoor dat de bloeddruk op peil blijft en is het rijk aan vitamine A en C. Nodig; 1/4 komkommer/1 handvol spinazie/1 appel/ 1 kiwi/100 ml kokosmelk/ 1 eetlepel geraspte kokos. In de … Lees verder

Geplaatst in Smoothies | Reacties uitgeschakeld voor Green Dream (vitamine shot)

Piña Colada (reinigende smoothie)

Ananas zit boordevol vitamine C. De vrucht heeft een reinigende werking en is ontstekingsremmend. Daarnaast werkt ananas bloeddruk verlagend. Nodig: 200 ml kokosmelk/2 plakken ananas (kan uit de diepvries) in blokjes gesneden/ sap van een halve limoen/1 eetlepel geraspte kokos. … Lees verder

Geplaatst in Smoothies | Reacties uitgeschakeld voor Piña Colada (reinigende smoothie)

Geroosterde havermout met mango, blauw bes en yoghurt

Nodig: 50 gram havermout/1 afgestreken thl venkelzaad/1 volle thl kokosvlokken/2 volle eetl yoghurt/1 hand blauwe bessen/1 kleine mango/halve banaan/halve limoen Zo maak je het: Rooster de havermout met het venkelzaad en de kokosvlokken in een kleine koekenpan op matig vuur … Lees verder

Geplaatst in Ontbijt | Reacties uitgeschakeld voor Geroosterde havermout met mango, blauw bes en yoghurt