Maandelijks archief: mei 2019

Witlof met roombrie en spek

Nodig voor 1 persoon: 1 grote stronk witlof/ 1 plak roombrie/ 4 plakken rookspek/ zout en olijfolie. Zo maak je het: verwarm de oven voor op 200 graden. Maak de witlof schoon en kook gaar in ca. 10 minuten, laat … Lees verder

Geplaatst in Groente recepten | Reacties uitgeschakeld voor Witlof met roombrie en spek

Rodekool pastinaak stamppot

Nodig: 4 gr fijngesneden rode kool/ 4 in plakken gesneden pastinaken/ 2 geraspte winterwortelen/ 1 uit in halve ringen/ zout en peper/ 2 in blokjes gesneden appel/ 2 eetl roomboter/ 1 thl. kruidnagel/ 2 thl kaneel. Zo maak je het: … Lees verder

Geplaatst in Stamppot | Reacties uitgeschakeld voor Rodekool pastinaak stamppot

Bacon en ei muffin

Nodig voor 6 personen: 6 eieren/ 2 bosuitjes in ringen/ peper en zout/ 50 gr geraspte kaas/ 6 plakken ontbijtspek. Zo maak je het: vet de bakvorm in. Verwarm de oven voor op 200 graden. Meng de eieren met de … Lees verder

Geplaatst in Ontbijt | Reacties uitgeschakeld voor Bacon en ei muffin

Groene smoothie met hennepzaad en mango

nodig voor 2 personen: 400 ml water/ 2 handen verse spinazie/ 1 rijpe mango/ 2 stengels bleekselderij/ 1 kleine avocado/ 1 eetl. hennepzaad.

Geplaatst in Smoothies | Reacties uitgeschakeld voor Groene smoothie met hennepzaad en mango

Havermout muffins met appel en speculaaskruiden

Nodig voor 10 muffins: 100 gr havermout/ 65 gr volkoren speltmeel/ 1 thl gebroken lijnzaad/ 2 thl wijnsteenbakpoeder/ 1 thl speculaaskruiden/ snuf zout/ 300 gr appelpuree of appelmoes/ 3 eieren/ 1 rode appel/ 2 eetl rozijnen. Zo maak je het: … Lees verder

Geplaatst in Brood en koekjes | Reacties uitgeschakeld voor Havermout muffins met appel en speculaaskruiden

Granola

meng 300 gr boekweit vlokken/havermouth/ 100 gr amaranth vlokken/ 100 gr quinoa vlokken/ flinke hand geraspte kokos/ 25 gr hele amandelen en 25 gr grofgehakte walnoten met 50 ml olijfolie en 75 ml ahornsiroop. zet dit mengsel 1 minuut in … Lees verder

Geplaatst in Quinoa en Chiazaad gerechten | Reacties uitgeschakeld voor Granola

Haring tartaar

Nodig voor 4 personen: 6 haringen/ 1 klein uitje/ 1/2 zure appel/ 1 stengel bleekselderij/ 6 augurken/ sap van een 1/2 citroen/ handje verse fijngehakte dille of gedroogde dille/ 1 eetl mayonaise en peper en zout. Zo maak je het: … Lees verder

Geplaatst in Vis | Reacties uitgeschakeld voor Haring tartaar

Rösti

Nodig: 150 gr knolselderij/ 1 lepel olijfolie/ 1 el boter/ 15 gr bacon in stukjes/ 20 gr geraspte Parmezaanse kaas/ 1 thl zout/ 1/8 thl peper/ 1/4 thl knoflookpoeder/ handje veldsla. Zo maak je het: Maak de knolselderij schoon en … Lees verder

Geplaatst in Groente recepten | Reacties uitgeschakeld voor Rösti

Suikervrije brownies

Nodig: 250 gr geweekte dadels/ 100 gr amandelmeel/ 75 gr cacao/ 100 gr geraspte courgette/ 2 eieren/ 200 gr kokosolie/ snufje zout/ 2 thl wijnsteenbakpoeder. Zo maak je het: verwarm de oven voor op 180 graden. smelt de kokosolie in … Lees verder

Geplaatst in Brood en koekjes | Reacties uitgeschakeld voor Suikervrije brownies

Rucolastamppot

Nodig: 700 gr aardappelen/ 3 eetl olijfolie of roomboter/ 250 gr rucola of meer/ 1 dl (plantaardige) melk/ 50 gr zongedroogde tomaatjes (fijngehakt) 100 gr feta of geitenkaas in blokjes. Zo maak je het: kook de aardappelen. Hak de rucola … Lees verder

Geplaatst in Stamppot | Reacties uitgeschakeld voor Rucolastamppot