Havermout anders

Havermout bevat veel calorieën en elke dag hetzelfde eten is ook niet verstandig. Hieronder volgt een mooie variatie op de havermout pap.

Nodig: klein beetje havermout/ met amandelmelk of andere (plantaardige) melk/ hennepzaad, chiazaad, kokosyoghurt, walnoten/ lijnzaad/kokos/pompoen en zonnebloempitten.

Veel variatie in de voedingsstoffen, daar houdt jouw lichaam van.

Deze is echt anders: 

Nodig voor 2 personen: 1/2 venkel knol/ 150 gram bospeen/ 50 ml ahornsiroop/ 350 ml melk/ 100 gram havermoutvlokken/ 1 thl Jonnie Boer 5 spices kruiden/ 25 gram pecannoten.

Hoe maak je het; Snijd de stelen van de 1/2 venkelknol en een klein stukje van de onderkant en verwijder de harde kern. Snijd de rest in reepjes. Schrap de wortel en snijd in plakken van 1/2 cm. Doe de wortel en venkel met de ahornsiroop in de pan en verwarm 5 minuten op een middelhoog vuur. Breng de melk aan de kook in een andere pan en voeg de havermout en een snufje zout en de 5 spices kruiden toe en laat 3 minuten doorkoken. Hak de noten grof. Verdeel de pap over de kommen en bestrooi met de gehakte pecannoten.

 

Dit bericht is geplaatst in Ontbijt. Bookmark de permalink.