Lauwwarme bonensalade met parmaham

Bonen bevatten veel plantaardige eiwitten. Gezond voor opbouw van cellen in je lichaam.

Nodig: 6 eetlepels olijfolie/100 gram Parmaham/ 450 gram sperziebonen (vriesvers)/150 gram tuinerwten extra fijn (vriesvers)/1 teen knoflook (fijn gehakt) /1 zak zwarte bonen 225 gram/ 6 zongedroogde tomaten (pot) in reepjes/ 75 gram rucola/ 2 eetlepels balsamicoazijn.

Hoe maak je het: verhit 1 eetlepel olie in een koekenpan. Bak de Parmaham in 3 a 4 minuten krokant (andere ham kan ook) Neem de ham uit de pan en leg apart. Doe 2 eetlepels olie in de pan en voeg de bevroren groente toe en bak in 5 minuten beetgaar. Voeg knoflook,  zwarte bonen en de fijngesneden zongedroogde tomaatjes toe. Verwarm nog 2 minuten mee. Verdeel de rucola over de borden en schep er de warme bonensalade overheen. Verkruimel de ham erover. Besprenkel de salade met de overgebleven olijfolie en balsamicoazijn.

Tip: vervang de Parmaham door salami of een handje noten.

extra tip: bestrooi de salade met 3 eetlepels geraspte Parmezaanse kaas.

Dit bericht is geplaatst in Groente recepten. Bookmark de permalink.